E i n d e l i j k g o e d z i c h t b a a r !

Loading

SEA-campagne voor de Brusselse Poort

De Brusselse Poort is een winkelcentrum gevestigd in het hart van Maastricht. Het winkelcentrum heeft een gevarieerd aanbod aan winkels en trekt een breed scala aan doelgroepen aan. Om hun online aanwezigheid te vergroten en gerichte bezoekers naar hun website te trekken, besloot de Brusselse Poort om een SEA (Search Engine Advertising) campagne te lanceren.

Doelstellingen

De doelstellingen van de SEA-campagne voor de Brusselse Poort waren gericht op het vergroten van de online zichtbaarheid en het aantrekken van relevante bezoekers.

  • Bereiken van (andere) doelgroep
    De SEA-campagne voor de Brusselse Poort had als doel om een bredere doelgroep aan te spreken, waaronder Maastrichtenaren, Belgen, toeristen en mensen die Maastricht bezoeken. Met gerichte zoekwoorden en targeting werden deze doelgroepen bereikt en gestimuleerd om het winkelcentrum te bezoeken.
  • Specifieke gebieden en doelgroep targetten
    De doelstelling van de SEA-campagne was om specifieke mensen te bereiken door middel van geo-locatie targeting, waardoor de campagne zich richtte op potentiële klanten in de nabije omgeving van de Brusselse Poort.
  • Lage kosten
    Kosten minimaliseren via betaal-per-klik op Google. Gerichte investering in geïnteresseerde gebruikers. Betere kostenbeheersing en optimale return on investment. Optimaliseren van advertentie-uitgaven en waarde halen uit elke klik.
  • Overal zichtbaar
    Met expertise in social media, webdesign, tekst, fotografie, video's en SEA op Google, wordt een volledige online aanwezigheid gecreëerd. Bovendien wordt SEA op Google strategisch ingezet om de zichtbaarheid van de Brusselse Poort te vergroten en gericht verkeer naar de website te leiden. Met KENO Media's geïntegreerde aanpak wordt de Brusselse Poort op diverse online kanalen opvallend gepresenteerd.

Resultaten

De implementatie van de SEA-strategie heeft geleid tot de volgende resultaten voor de Brusselse Poort:

  • Kosten per klik werden verlaagd naar €0,18 in plaats van het gemiddelde van €1.
  • Maandelijks werden bijna 20.000 vertoningen gerealiseerd, wat resulteerde in 3.000 klikken naar de website.
  • Door het gebruik van relevante zoekwoorden uit het keyword-onderzoek werden er meer bezoekers aangetrokken die interesse hadden in de aangeboden producten en diensten van de Brusselse Poort.
  • Door het regelmatig aanpassen van de zoekwoorden op basis van trends en seizoensgebonden gebeurtenissen, kon de Brusselse Poort inspelen op relevante zoekopdrachten tijdens belangrijke