E i n d e l i j k g o e d z i c h t b a a r !

Loading

Online Adverteren

Je bedrijf staat, je product is fantastisch, je website ziet er goed uit, je social media is op orde maar je bereik valt tegen? Met online advertenties bereik je snel extra mensen. Adverteren kan op verschillende manieren en op verschillende plekken. Wij weten hoe we de juiste persoon op het juiste moment bereiken, via het juiste kanaal. We analyseren eerst wie je doelgroep is en waar op het internet de doelgroep zich begeeft. Samen bepalen we wat je doelstellingen zijn en bespreken we het budget. Dan kiezen we de meest geschikte kanalen, ontwikkelen de daarop afgestemde advertenties en zetten ze in. Als de campagnes online staan, leunen we niet achterover. We beheren je campagnes, onderzoeken de effectiviteit ervan en analyseren alle data. Soms schaven we de advertenties wat bij. We blijven voortdurend met je in gesprek, over doelen, strategie en resultaat. Daarvoor heb jij bij ons je vaste aanspreekpunt. Ben jij klaar voor een grote naamsbekendheid en een hoop nieuwe klanten?

Ik wil adverteren op:

Google (SEA)

Google is veruit de meest gebruikte zoekmachine in Nederland en daarbuiten. Op deze plek adverteren, is dus een goed idee. De mensen die jouw advertentie zien, hebben vaak al interesse in jouw product of dienst. Dit omdat ze één van de zoekwoorden hebben ingetypt die we voor de advertentie hebben ingesteld. Door het organiseren van Google Ads uit te besteden aan ons bespaar je veel tijd. Het kost namelijk behoorlijk wat energie om de advertenties te evalueren en analyseren voor optimaal resultaat. Extra bezoekers op je website is leuk, maar niet genoeg. Wat je wilt – en wat je krijgt – is een hogere conversie: dat mensen lezen, doorklikken, een offerte aanvragen, het contactformulier invullen, jouw mailen of bellen en uiteindelijk jouw product of dienst gaan kopen.

Facebook

Zelfs nu Facebook onder jongeren minder populair wordt, blijft dit een belangrijk platform. Op Facebook kun je heel specifiek zijn in wie je wil bereiken, denk bijvoorbeeld aan mensen die de pagina van een bepaald televisieprogramma liken, tussen de 35 en 45 jaar zijn, samenwonen en geen kinderen hebben. Eén enkele advertentie is zelden voldoende om mensen over de streep te trekken. Het is slimmer om er een ‘funnel’ van te maken. Fase 1 van de funnel bestaat uit de ‘know-fase’: mensen leren jou en je product kunnen. Vervolgens kun je overgaan naar de ‘like-fase’: mensen gaan je waarderen. Daarna gaan ze over naar de ‘trust-fase’: ze gaan je vertrouwen. Pas dan worden ze je klant. Maak je geen zorgen, over de kosten. Deze manier van adverteren verdient zichzelf terug.

Instagram

Instagram is visueel ingesteld. Alles draait om mooie foto’s en korte video’s. En laten wij daar nu net experts in zijn! Gebruikers van Instagram zijn over het algemeen iets jonger dan gebruikers van Facebook. Net als op ieder social media platform, kun je op Instagram op verschillende manieren adverteren. Op de klassieke, eenvoudige manier: een mooie foto of video op je pagina, een stukje tekst en een link naar je webshop of een product dat je tagt. Maar ook via Instagram Stories en een Instagram Carrousel (meerdere beelden). Of natuurlijk door het inzetten van een influencer. Samen met jou bepalen we wat je doelgroep is en welke (combinatie van) advertenties het beste werken.

TikTok

TikTok is booming. Dit platform is razendsnel populair geworden en groeit nog steeds. Het platform van de dansjes, soundtracks, tutorials en challenges. Adverteren op TikTok biedt veel kansen om een grote en jonge doelgroep te activeren. Hier heb je de mogelijkheid om jouw merk of product onder de aandacht te brengen bij een generatie die lastig te bereiken is via andere kanalen. Waar je bij Facebook en Instagram prima kunt adverteren met branding foto’s en video’s die puur over het product gaan, sla je bij TikTok op die manier de plank mis. Iemand die je product gebruikt, een eerlijke review geeft, een dansje doet of je product inzet voor een gekke uitdaging, werkt vele malen beter. Ben jij klaar voor de volgende generatie?

Youtube

Google wordt gebruikt om naar van alles en nog wat te zoeken, terwijl bezoekers van YouTube vooral vermaakt willen worden. YouTube is dus zeker niet de eerste plek waar mensen gaan zoeken naar een product of dienst. Daarom vraagt adverteren op dit videoplatform om een heel andere strategie. Gelukkig weten wij daar super veel vanaf. Van ‘bumper ads’ van maximaal 6 seconden tot non-skippable ads van ongeveer 20 seconden. Wij weten hoe jij op YouTube kan laten zien wie je bent en wat je verkoopt. We brengen er jouw merk of product tot leven, zonder dat de kijker zich stoort aan ‘alweer een advertentie’.

De resultaten zijn

Met de juiste mix van online advertenties, bereik jij meer mensen dan je denkt.

  • Beter zichtbaar
    Mensen die voorheen nog niet eens wisten dat je bestond, weten je nu moeiteloos te vinden. Ze gaan je naam nooit meer vergeten en delen je berichten met anderen.
  • Meer bezoekers
    Een goede advertentie zorgt ervoor dat meer mensen je website bezoeken en – als ze op een goede landingspagina terecht komen – eerder contact met je opnemen of je product kopen.
  • Target specifiek
    Het grote voordeel van online adverteren is dat je heel specifiek je doelgroep kunt kiezen. Geen verspilde kosten en moeite dus in mensen die sowieso geen klant bij je worden.

Vraagje?

Wij staan altijd open voor een goed gesprek met een kop koffie of thee. Heb je een idee of ben je op zoek naar sterke content? Neem dan contact met ons op via één van de onderstaande mogelijkheden.