E i n d e l i j k g o e d z i c h t b a a r !

Loading

TikTok inzetten voor je bedrijf?

Wat is TikTok?

Mocht je de afgelopen jaren onder een steen hebben gelegen. TikTok is een smartphone app die draait om korte video’s. Als gebruiker neem je een filmpje op met je telefoon. Dat filmpje bewerk je in de app met filters of andere grappige effecten. Je bewerkte video deel je met je volgers. Natuurlijk wil je dat al je filmpjes vaak bekeken worden, dus dans, zing of acteer je mee met de challenges en trends die je voorbij ziet komen. Althans, dit is hoe het begon, met gekke dansjes en bizarre uitdagingen. Inmiddels is TikTok prima in te zetten om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten.

Waarom op TikTok?

We kunnen naast het bereiken van jongeren nog wel tien redenen bedenken waarom het een goed idee is om ‘op’ TikTok te gaan. Te veel om op te noemen in één blog. Dus we noemen er drie:

Reden 1: FUN!

Op sociale media kan al snel een negatieve vibe hangen: negatieve reviews, nepaccounts, zure reacties met veel hoofdletters en uitroeptekens. Niet op TikTok! Op TikTok willen we vermaakt worden. De insteek van de meeste video’s is positief. Een verademing.

Reden 2: makkelijk editen

Op TikTok heeft je bijdrage al snel een hoge kwaliteit dankzij de enorme hoeveelheid effecten die je gemakkelijk kunt toevoegen aan je video’s. Frames versnellen, vertragen, splitten, draaien, vervagen, schudden en twisten is een piece of cake. Daarnaast zijn er ontzettend veel filters beschikbaar om toe te voegen. En vergeet de muziek niet! In een handomdraai maak je van een gewone video een creatief meesterwerk. Tegelijkertijd gaat het op TikTok minder om het ‘perfecte plaatje’ dan bijvoorbeeld op Instagram. Authenticiteit en betrouwbaarheid zijn veel belangrijker.

Reden 3: snelle verspreiding

Een ander pluspunt van TikTok: de app is ultra-viral. In tegenstelling tot Instagram, Facebook en Twitter is het bereik niet afhankelijk van wie je bedrijf of product al kent, wie je volgt en hoe groot je community is. Op de ‘For you’-pagina, de startpagina van de app, selecteert het algoritme welke video’s een gebruiker te zien krijgt. Als video’s lang worden bekeken, krijgen andere bezoekers ze ook te zien. Op die manier krijgt een mooie of grappige video gemakkelijk duizenden likes, ook al heb jij pas net een account aangemaakt. Met TikTok kun je dus snel een groot en divers doelpubliek bereiken zonder dat je eerst met veel moeite volgers moet ronselen. Je TikTok content deel je bovendien gemakkelijk op andere platforms.

Geen tijd?

Wil jij je sociale media campagne een boost geven en TikTok daarbij introduceren? Dan helpt Keno Media je om er vanaf dag één een succes van te maken. Heeft jouw bedrijf al een TikTok-account maar heb je geen tijd of inspiratie om geregeld video’s te delen? Wij nemen het graag van je over!

Adverteren op TikTok

Gewoon aan de slag gaan met creatieve video’s is één ding. Gericht adverteren op TikTok of influencers inschakelen om je naamsbekendheid te vergroten, is een ander verhaal. Daar kunnen we een hele nieuwe blog over schrijven. Meer weten over adverteren op TikTok? Neem contact met ons op.